tiistai 12. helmikuuta 2013

Kiki naamalla.

Ensin toivottelen Tervetuloa uusille lukijoille 
Vastaanotin haasteen ja tässä ohjeet:
Laitan tälläkertaa erilaisen haasteen ja viestin kiertämään vain ja ainoastaan bloggareiden kesken. Facebookissa kiertää vanhjojen kuvien viikko viesti, sinun pitää laittaa itsestäsi vähintään 5-vuotta vanha kuva profiilikuvaksesi jne...
Ajattelin, että mitäpä jos me bloggari tutustuisimme keskenämme vähän erilasempaan maailmaan ja otettaisiin yksi päivä elämästämme rennosti ja muisteltaisiin elämämme suuria hetkiä! Laittakaa itsestänne vähintään 5-kuvaa vauva ajastanne tähän päivään asti. Kuvia saa olla toki enemmänkin jos vain viitsit laittaa. Mikäli ei löydy vauva ajoilta kuvia niin laita kuvia elämäsi varrelta sieltä mistä löytyy ja elämäsi tärkeimmistä hetkistä vaikkapa.

Mää lähetän tämän haasteen . Ja mielelläni katselisin kaikkien muidenkin kuvia. (Mää olen semmoinen sopivasti utelias.)

Aataminaikaisia kuvia plärätessä huomasin, ettei alle opintien ikäisissä kuvissa löydy alavartalosta verhoilua melkeinpä yhdessäkään räpsyssä. Jätin sitten ne vauvakuvat esittelemättä. Tässä niitä vaatteet päällä otoksia:



Minä se olen, jostain syystä näyttää pojalta. Kiitoksia vaan mummolle; hienosti on kuontalo nyherretty.





Kuvan ottamisen jälkeen seuraavan kerran käsivarsilla oli pallero 1997, kun olin pungennut V-V:n maailmaan. Ilmankos oli taidot hakusessa. Siinä on jotenkin heijastumaa tuossa kuvassa, matkalaukut silmien alle ilmaantui vasta 90-luvulla. Toisilla on pussit silmien alla, meitsin kokoluokka on matkalaukku.




Se sopii hyvin. Tai sitten se on sopivasti valottunut. Mää näin tässä haasteessa tilaisuuden esitellä kasarivuosilta kaipaamaani sävyä.





Oli muillakin tuollaisia, kai?





 Apua, jos V-V yrittää maailmalle 17 v iässä niin mää joudun suorittamaan kansalaispidätyksen ja pitämään sen kotosalla vaikka päällä istuen. Olin aloittanut menestykkään työurani Siwassa ja essunikin on päässyt kuvaan. En saanut olla töissä kuin aikuisen seurassa. Voi niitä nuoruusvuosia.




Tämän on täytynytkin olla 1990. Määhän olin 17-kesäinen kuvatekstin vuotena kesäaikaan. Mää ihmettelin siipalle, että mistä se tiesi, että mää ajan. Kuulemma ilmeestä. Tuolta mää näytän kun mua neuvoo. Niin ja siitä, että olen vasemmalla puolella kaaraa. 




Nukkumatyyli ei kuulemma ole mainittavasti muuttunut. En nyt kiusaa rakkaita lukijoita laittamalla ääniraitaa kevyestä tuhinasta, jota pidän unten mailla ollessani.




Olen ilmeisemmin päättänyt mätsätä sävy-sävyyn villapuseron ja huulet. Hui. Jos mää vieläkin ehostelisin itseäni, niin olisi siinä hurjasti hommaa: Nykyisin kotiäidin uniformu koostuu raitapaidoista; siinä työsarkaa riittäisi vetää yhteensopiva vauhtiraidoitus huulille. Kysyin jälkikasvulta, että miltä mutsi näyttää meikattuna. Se vastasi "Ihan ok." Ihmettelin lapsukaisen puheita. Se epäili mun kirjoittavan blogiin, jos se kommentoi jotain painokelvotonta.








Mä olen taas täällä, enkä mää tykkää taaskaan.














Täytyy nyt laittaa kuva ihanasta kikkurahiukset omaavasta lapsukaisestani vuosia ennen metamorfoosia teini-ikäiseksi. Kaikilla muillakin on aina söpöjä taaperokuvia.



Ja tein verhot 5-metrin kangaspakasta apuna käyttäen nipistimiä ja nuppineuloja. Melkein kaikki meillä oli viininpunaista, vaaleanpunaista ja mitä kullan kimaltelevampaa niin aina parempi. Asento on niin jäykän oloinen, että olen tainnut jähmettyä nälissäni paikalleni energiaa säästääkseni.






Ja viimeisin otos. Vuosi 1999 ja meidän teinin mielestä maailman epäromanttisin kihlaus. Puolustakaa meitsiä, ei kai se nyt niin paha ole? Laitoin tähän oikein pinkkiäkin kuvaa kehystämään, jotta olisi vähän romantiikkaa sitten edes reunoilla.  Mää olen sentään oikein ykköskuteet päällä:  valkoinen kauluspaita ja tiineysaikana vähälle käytölle jääneet äitiyshousut. Rullasin ne aina vyöllä kiinni. Muuten ei huomaa kuin pikku pullotuksesta etumuksessa. (Hiuslakkaa sen verran, että jos siippa olisi sytyttänyt savukkeen lähellä, olisi meitsi leimahtanut lemmen liekkeihin ihan kirjaimellisesti. )  Ja meillä on shamppanjalasit kummallakin. Ja siippa on mennyt oikein polvilleen. Se on kaikki kuulemma ihan sama, koska "Isällä on p*skaset verkkarit päällä."


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti