keskiviikko 1. huhtikuuta 2015

Auki lepattava veeaukko.

 




Sain Maijalta Rynttyliisan kotkotukset - blogista haasteen, Kiitos. Mää sitten tykkään näistä vaikka yksi kysymys venutti ja paukutti minimaalisen huumorintajuni rajoja. Olen lukenut laadukkaan postauksen vievän aikaa yli tunnin ja osio 4 askarrutti ja aiheutti päänvaivaa useammankin kierroksen kellon viisareissa, joten tästä sitten taitaa lähteä tämän blogin jo toinen laatupostaus:



1. Mitä tekisit palaselle raakaa maksaa?

Tökkisin etusormellani ja päästäisin tärykalvoja puhkovan kirkaisun jos siinä olisi vielä kalvo tallella. Pahimmasta järkytyksestä selvittyäni ottaisin esiin pumpulia ulko-oven viereen valmiiksi lapsukaiselleni, jonka sisuskalut ei kestä maksakastikkeen tuoksua ja hän tukkii pumpulilla röörinsä. Sitten kokkaisin palasta puolison sanoja lainatakseni jumalaisen hyvän kastikkeen. En tiedä onko lausunto miten puolueeton kun en osaa äkkisiltään sanoa mitään ihmisravinnoksi tarkoitettua, jota en laittaisi suuhuni mielummin. Loppupäivän kieltäisin miestä hengittämästä mua kohden ja tiedustelisin jos ja kun on mahdollisuus sängyssä tapahtuvaan maksasoossin tuoksuiseen tsuhautukseen niin muistaahan hän meillä olevan sohvallakin hyvin tilaa yöpyä.


Maksan antajasta riippuen saattaa suusta livahtaa huomautus miten kyseisen raaka-aineen käyttö vatsalaukkuni näkökulmasta menee kategoriaan "Kun Tomppa Cruise söi istukan."



2.  Jatka lausetta: Jos avaruusmatkailu olis arkipäivää, niin...

 ahtaanpaikankammoisena en siihen osallistuisi. Sukkula Venukseen saa pelkkänä ajatuksena mut hapuilemaan puseron kaula-aukkoa isommalle. Ei sen takia, että näyttäisin Kikin sijasta Kikalta vaan saadakseni keuhkoille laajemmin hengitystilaa.



3. Minkä nimen antaisit kanalle?

Tykkään kovasti pelata FarmiVilleä fasebuukissa kun se on ainoa paikka missä puutarhani kukoistaa rikkaruohottomana ja vaot on viivasuorassa viikkoja istutuksen jälkeen eikä FarmiVillessä ole yhtään alaikäiselle kaljaa tyrkyttävää paskanaapuria. Siellä saa kasvattaa kanoja omassa karsinassaan ja muutaman eri tempun jälkeen saa antaa uudelle tulokkaalle mieleisensä nimen. 
Ristin kanat nimellä Tukserous.



4. Mitä tapahtuis jos suutelisit sun naapuria?

No mutta Maija, mehän ollaan ystäviä. Tällaisia tuumailemalla heräilen öisin painajaisiini eikä mikään tahranpoisto valkaise mun paitulin niskaan piintynyttä tuskanhikeäni.

Jos näin kävisi niin sitten pihassa starttaisi muuttoauto ja jäisin iloisesti vilkutellen hoilottamaan jäähyväisiksi  "Jo muuttoauto matkaan käy" lainaten Riki Sorsalta Muuttohaukan säveltä. Mitään muuta selitystä en osaa kuvitella tämän suuntaiseen tunteenpurkaukseen.

Jos suutelisin meidän yläkerran naapuria saisin sanoa imutelleeni moottoripyöräilevän liivijengiläisen kanssa. Musta tulisi heti varmaan paljon katu-uskottavampi räyhäkkä ämmä. Ainaniinjärkevänpuolison mielestä sitä uskottavuutta vähän hapertaisi yläkerran naapurin nahkaliivin selässä oleva teksti "Gospel Riders"


5. Kissan kakka vai koiran oksennus, kummanko mialuummin siivoisit?

Jos se ei ole mun matollani niin sitten ei ole väliä. Jos se on mun matollani ottaisin siihen sitten mieluiten kerättäväksi mahdollisimman kuivakan kissan jättämän pökäleen.




6. Mikä oli piänenä lempiväris ja mitä tykkäät siittä nyt?

Vaaleansininen. Aikoinaan sain yliannostuksen kun koko huusholli oli sininen ja se oli pitkään ei ei ei ei.  Nyt olen päästänyt muutaman läiskän takaisin kyllä-listalle.




Lempiläiskäni on kesän mökin kuistilla viettänyt hempeän värinen tyyny, jonka tekijä löytyy Outi´s life - blogista. Outi on kovasti rakas, mutta jos jos linnunkuvalla varustetun huonekaluliikkeen mainoksessa alkaa kokoomuksen värinen nahkasohva kuiskailemaan mun nimeäni ja kutsumaan ostoksille niin joudun laittamaan tyynyn pesukoneeseen värinapin kanssa ja karsimaan sinisen.


7. Mitä laitat lättyjen päälle?

Yleensä aika monta Eetä. Kaupan kermavaahtoa, kaupan hilloa ja jotain etäisesti vaahterasiippia muistuttavaa. Jos on ollut -50% lappuja niin se lättykin saattaa olla jonkun muun kuin mieheni paistama.



8. Mimmonen on kamalin kuva joka susta on otettu?

No mutta Maija, me ollaan vieläkin ystäviä. Ja nyt mun täytyy laittaa semmoinen tänne. En sittenkään laita kun se on puolison räpsäisemä yllätysotos uudella puhelimellaan. Kukaan ei halua nähdä kun istun Tallinnan lautalla vessassa. 
Paitsi ilmeisesti mun mies kun sellainen kuva on pitänyt ottaa.





Kun suvi oli suloinen meikäläisen lantuvilla keikkui 25 kilon lisälasti tähän kevääseen verrattuna. Olen pohdiskellut miten olen päässyt kulkemaan, koska jos mulle tuupattaisiin tuo kilomäärä selkäreppuun sokeripusseina niin se saisi mut kellahtamaan selälleni ja sätkimään kuin sittisontiainen. Tämä kuva selvittää arvoituksen, lisämassa on tainnut olla kerääntyneenä sormiin, joten jalat on kantaneet ja selviytyneet urakasta.

Lapsi harvemmin puuttuu asuvalintoihini, mutta tämän kombon suhteen hän ilmoitti mun vieneen mökkieleganssini äärirajoille. Näytänkö tuossa kuvassa Petri Nygårdin ja Juice Leskisen geenien sekoitukselta?  Ja onko teidän mielestä pakettinarulla kokoonharsittu teepaita nyt jotenkin paha jos vaihtoehtona on auki lepattava veeaukko ja auringon käristämät utareet?



9. Mitä lehmä sannoo?

 Tämän asian ajattelin painaa unohduksiin, mutta ties miten moni lapsukaiseni sadoista fasebuukkikavereista sen ehti lukea lapsukaisen seinältä, niin mitä tätä peittelemään. Vastaan tähän nyt sitten ihan rehellisesti; Viimeksi lehmä sanoi mun olevan ihminen, joka on aivopessyt jälkikasvunsa luulemaan olevani hyvä äiti. Olen kuulemma peitellyt synnytyksen jälkeistä masennustani. Joo, olen tehnyt sen kätkemällä asian ovelasti tuohon bloggerin profiiliini. Kukaan ei varmaan koskaan sitä huomaa.

Mua pistää vituttamaan tälläiset asiat ihan huolella. Asenne, että avun hakeminen tekee äitiydestä viallista saa mut niin raivoihin ettei mitään määrää. Minä tarvitsin apua ensimmäiset kaksi kuukautta ja jaloilleni pääsin lääkityksen voimin. Työllistin kodinhoitajia, anoppia ja mutsiani koska en uskaltanut jäädä kaksin muksun kanssa. En häpeä yhtään, enkä peittele asiaa. Olisinko jotenkin parempi äiti kun tilanne olisi ajautunut siihen, että meistä olisi tullut muutamaksi päiväksi se lööppi mitä kauhistellaan kahvipöytäkeskusteluissa? En kulje päivittäin mukulani perässä ja varmistele onko hän varmasti tietoinen synnytyksen jälkeisestä masennuksestani, muttei se tee minusta huonoa äitiä.

Lehmä sanoi puolisoni kasvattaneen lapsen yksinään. Minä tarvitsin vanhemmuuteni avukseni vilkkaiden lasten vanhemmille tarkoitetun kurssin perheneuvolassa kun lapsukainen ollessa neljän vanha. Sitä ennen oli muksu kuskattu turhaan kaksi viikkoa Lastenlinnaan tutkimuksiin. Peittelin tätäkin asiaa todella ovelasti antamalla paikallislehdelle haastattelun kun perheneuvolasta kyseltiin saako yhteystietoni antaa toimittajalle?  Olin kuulemma ykkösvaihtoehto enkä usko sen johtuneen mun tavastani vastata ympäripyöreästi, yltiöpositiivisesti ja äitiyden karikoita kiillottaen.

En kulje päivittäin lapsukaisen perässä varmistelemassa onko hän varmasti tietoinen näistä asioista, koska muksuni on lopen kyllästynyt kuuntelemaan tarinaa kuinka hänelle tuli paluureissulla Lastenlinnasta pahimmassa ruuhkassa moottoritiellä välillä Helsinki-Hämeenlinna pissahätä ja käskin lorotella isommat paineet tyhjään kaffeemukiin. Käskin myös fiksuna tyhjentää lastin kaatamalla se muki auton ikkunasta ulos samalla kun huristelin 80 kilometrin huikeassa tuntivauhdissa. Huomasitteko, toistan, 80 kilometrin huikeassa tuntivauhdissa.

Kusi voi todellakin nousta päähän. Ja oveen, penkkiin sekä niskatukeen.



10. Mistä usseimmiten johtuu huushollisas leijuva paha haju? Vai tuaksuuko teillä aina kukkasilta?

Useimmiten se johtuu meitin ja naapurin keittiön erottavasta postimerkin kokoisesta eteisestä ja vanhasta vetoisesta talosta. Meillä on oikein harrastuksena pohdiskellä mitä siellä syödään? Jos mies kyökkii niin todennäköisin syin epäilty on wokki, jossa on vesikastanjaa. Jos minä kyökin arvaus osuu makaroonivelliin ja jos lapsi kyökkii niin vastaus on ettei se taida olla pitsaa.

 Kun meillä tuoksahteli samaan aikaan savustamisen jälkeen pesemättä unohtunut uuniin lämpiämään lykätyn pellin aromi ja askarrellessa ilmaan suihkuteltu sablooniliima niin meidän perhe kyllä veti leijuvien pahojen hajujen kultamitalin tyrmäyksellä ensimmäisessä erässä.



11. Mitä vastaisit mukulalle joka jankuttaa, että "mitä päätön tarkottaa"?

Oi, sanoisin mukulalle; Tiedätkös kultaseni sen lastenlaulun "Ei  korvia, ei  korvia, ei häntää ole niil" ja sitten viittilöisin kädelläni päätäni kertomaan ettei ole niitä korvia. Lauluääneni pelästyttämänä keskivertomukula on lähtenyt jo ensimmäisen ei korvia - säkeen aikana jankuttamaan mahdollisimman kauas meikäläisestä ja olisin delegoinut asian jollekkin itseäni viisaammalle aikuiselle.


Oman muksun ollessa yksityisasioillaan käytin miestäni hyväkseni ja marssein hänen eteensä ja tiedustelin "Mikä on kysymys?" Miehen mielestä kysymys oli pitäisikö ostaa uusia vaatteita, koska pystyin työntämään neljä sormeani ulos trikoiden persauksessa olevasta reiästä kun havainnollistin häntää ole niil.


Mun mukulani ei tätä jankuttanut, mutta kun hän tuli kotosalle niin sai toimia vastentahtoisena suppeana testausyleisönä. Hän on altistunut 18 vuoden aikana joikaamiselleni sen verran monesti ettei kilahdusta tapahtunut kuin vasta siinä vaiheessa kun esitys eteni kohtaan, jossa vuorossa oli peffastani työntyvä viittelöinti. Koko loppuillan hän reagoi jokaiseen lähestymisyritykseen sihisemällä hampaiden välistä  "Mene nyt v*ttuun mun huoneestani."


Joskus elämässä tulee hetkiä jolloin on parasta olla kysymättä, koska ei halua tietää vastausta. Mulla oli sellainen hetki kun jätin tiedustelematta ettei kai sillä lapsukaisella mahdollisesti vaan ollut tietokoneen kamera päällä?


67 kommenttia:

  1. Eikä mitä kysymyksiä :D tämä oli päivän paras huumori pläjäys :)<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maijalla on se huumorintaju mikä mulle on jätetty antamatta :D Kysymykset oli naapurin imuttelemista lukuunottamatta mahtavat :D

      Poista
  2. Pitkästä aikaa, kiitos! Ihanat naurut pääsiäisvapaan alkajaisiksi. Toivon teille samaa sinne, lokoisia juhlapyhiä, Kiki!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oikein lokoisia pääsiäisen pyhiä myös sinulle <3

      Poista
  3. Kiitos vastauksista, tiäsin että sää saat vastattua taas ihan parhailla tarinoilla. <3
    Arvelinkin naapurinsuutelokysymyksen olevan sulle kova paikka, pahottelen jos pilasin sun yöunes. Meillä on muuten näemmä sama menneisyys, määki oon tyrttyny täyssiniseen huusholliin. Mut helkatti, johan oli rumaääninen lehmä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, ei se haittaa kun lähetin sulle sen pelottelukuvan kostoksi :D Mutta lopetetaan nyt sitten koston kierre, puntit on tasan :D Sää olet jossain kohtaa ottanut suunnan kohti retroa ja mää olen lähtenyt tänne valkoiseen, aika ääripäät ollaan valittu samasta lähtöpisteestä :D Niin oli, rumaääninen lehmä. Vituttaa tuollainen V-V:lle vuodattaminen, sanoisi mulle jos on jotain sanottavaa.

      Poista
  4. Mun niin tekis mieli laittaa sulle lisäkysymyksiä ihan vaan saadakseni jatkaa lukemista, mutta ei nyt vaan pysty kykeneen keksimään mitään kaikelta nauramiselta :D

    Kiitos! Taas kerran!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nämä oli kyllä tosi hyvät kysymykset vaikka siellä oli se karmea nelonen :D Onneksi tämä ei ollut totuus vai tehtävä :D

      Poista
  5. Kylläpä oli mojovat vastaukset :D Ja herttileijaa miten monta kiloa on sun lantuviltasi kadonnut! Oisko sulla heittää joku vinkki miten tommonen tehdään (ihanku en ite tietäs)?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt täytyy heti alkuun todeta lähtöpainon huidelleen melkein 140 kilossa, joten helppo siitä määrästä on pudottaa :D Olen syönyt ruokaa enemmän ja herkutellut vähemmän. Paketti keksejä aamupala on vaihtunut tattaripuuroon ja paketti keksejä päivällinen on vaihtunut kastikkeeseen ja perunaan. Paketti keksejä välipala on vaihtunut muutamaan keksiin. Sitten olen vaihtanut suklaalevyn suklapatukkaan, kaloreissa ero on huima. Ja sitten kun syön jotain hyvää niin keskityn siihen. Kun tulee autolla kaupasta niin olen sen verran huono kuski, että on pakko keskittyä ajamiseen. Jos siinä matkalla vetää Fazerin sinisen levyn niin ei sitä edes tajua ja haluaa kotosalla syödä toisen :D Käyn hoitajalla terveyskeskuksessa punnittavana ja se on ollut mulle tosi tärkeää. Mulla on hirveän kova kilpailuvietti ja haluan sinne aina pienemmän lukeman mitä siellä oli edellisellä kertaa. Tosi hyvä herkku on ollut Naturdietin suklaan makuinen smoothie. Siinä ei ole paljoakaan energiaa, mutta on niin makeaa, että tulee sellainen olo, että saatu on ja kunnolla :D Se on vähän tyyristä, mutta en valita sillonkaan kun ostan Belgialaisia käsintehtyjä konvehteja :D

      Poista
  6. Maksakastike ON jumalaista ja kohta neljän vastaus oli varsin mielenkiintoinen. Hytkymistä aiheutti erityisesti Riki Sorsa - remix ja nahkaliivien veret seisauttava GR :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meidän yläkerran naapuri on mun oman mielipiteeni mukaan ainoa mies, joka pelkää mua. Voin tässä innostua viemään sen nahkaliivin lainaan, koska hän ei varmaankaan uskalla sanoa mulle ei ja tehdä sulle privaatin juutuubbivideon :D Voin kertoa mun lauluäänen aikuisten oikeasti seisauttavan veret :D

      Poista
    2. Juutuuppivireo! Joo!

      *Leiriytyy kuvaspaikalle ja alkaa suunnitella fanisaittia ;D

      Poista
  7. Vitsit, maha kipeenä sai taas nauraa noille sun laululeikeille. Ja on sulla toi muotivaisto kyllä kohdillaan, mahtava asu! :D Mutta hatunnosto kaventumisesta! Mä katselin jo vakavasti harkiten terveyskeskuksen ilmoitustaulua kun viimeksi kävin, siellä ois alkanut joku laihdutusryhmä. Nooooo, ehkä menen sitten seuraavaan. Tai sitä seuraavaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harmi kun kuvasta ei näy miten arskojen sanka on korjattu jeesusteipillä :D Se olisi varmaan korostanut mun muotivaistoa :D Kävin sellaisessa laihdutusryhmässä ja selvisi, että multa on jostain ihan käsittämättömästä syystä yksi maku Aino-jäätelöä jäänyt maistamatta :D

      Poista
  8. Hei mun tekemä tyyny ihan aitiopaikalla.
    Hirveen paljon noi lehmät puhuu siellä suunnalla. Onnex niistä saa yhellä kuulalla kalloon oikein makoisia paisteja :D
    Paras kuva sinusta mitä oon nähnyt.Täytyy kyllä sun lapsikullan kanssa olla samaa mieltä tosta Petri Nygårdista.
    LOVE U A LOT ♡♡♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Istuskelin kesän kuistilla läppärin kanssa ja välillä katselin järveä ja välillä ihailin sun tyynyä. On se niin mieleinen, kiitos <3 Kun vaan puhuisi, mutta kun täytyy kaikki sonta kirjoittaa fasebuukkiin :D Olen luullut, että mulla on vaan kielenkäyttö Petri Nygårdilta lainattua, mutta on sitten ulkonäkökin :D Vai onko hän matkinut minua? :D

      LOVE UU TUU <3 <3

      Poista
    2. Mä luulen, että Petri on matkinut suo, oot jotenkin niin inspiroiva :)

      Poista
    3. Mää täällä oikein tirautin liikutuksen kyyneleen <3 Mahtaisko se Petri antaa mulle osan rojalteistaan :D

      Poista
  9. Sulla on ihanat jutut! <3

    Mä en tykkää maksamakkarasta, mutta maksalaatikko ja maksapihvit maistuvat (maksapihvejä olen tosin tainnut syödä edellisen kerran kouluaikoina ;)).

    Mulla on sama tilanne, että avaruuteen mua ei saisi eikä missään sukkulassa. ;)

    Mulla oli edellisessä asunnossa runsaasti sinistä, mutta nykyisessä asunnossa on vallalla punaisen sävyt. :)

    Kissan kakka on niin voimakkaan hajuinen, että sen haistaa asunnon ovelta asti. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mää syön maksamakkaraa, mutta ajattelen ettei siinä mun makkarassa ole sitä maksaa :D Epäilen jotain salaliittoa kun miten jostain niin ällöttävästä saataisiin muka niin maukas tulos. Varsinkin jos siinä on aurinkokuivattua tomaattia :D Varmaan tehdään jostain muusta :D

      Mulle tulee ahtaanpaikan kammo jo kun suljen vessan oven ja sen saa kuitenkin hätätapauksessa kiskaistua selälleen jos tiukka paikka tulee. Mies voisi sitten ottaa taas kuvan :D En mää sitä kyllä sulje paitsi silloin kun on V-V kavereita meillä tai vieraita vieraita:D

      Maku varmaan muuttuu välillä. Mulla on ollut sininen kausi, vihreä kausi ja viinipunainen-kultainen-vaaleanpunainen. Nyt kun on tämä valkoinen kausi niin mikähän mahtaa olla seuraava :D

      Mulla on niin helppoa kun en saa mitään ilman tartuntapihtejä ylös, jos se ei ole kuivakka pökäle niin sitten sen saa kerätä joku muu :D

      Poista
  10. Vietävä kun oot niin ihana ❤️ Kunnon naurut , unohtui säärisärky hetkeksi ( ja epäilyt laskimotukoksesta) ja ihan mahtavat on vaihtokauppasi keksipakettien suhteen ! Ja mitkä tulokset ! Milläs saisi tsempin päälle , kun ei riitä jalkasäryt,verenpaine, sukurasitteena diabetes ja yks nimeltä mainitsematon pahe ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana olet sinäkin <3 Toivottavasti pääset säikähdyksellä ja on vaan jotain lihasperäistä siellä jalassa. Sää varmaan tiedätkin, ettei saa kauaa odotella vaan täytyy käydä näyttämässä sitä? Oletko sää kurkannut sellaista painoindeksitaulukkoa kun olet kuvissa niin timmi-mimmi, ettei sussa taida olla mitään ylimääräistä? Jos tuo nimeltä mainitsematon pahe on se minkä luulen niin se on hankala. Olen muutaman kerran saanut miehen lopettamaan ja sitten kun meillä on tullut jokavuotinen lomariita niin taas on käyty kioskilla :D Jätin kofeiinillisen kahvin pois ja leposyke laski hurjasti ja verenpainekin aleni 20 pykälää. Voi se johtua painon tippumisestakin, mutta kofeiinia epäilen kun muutos ajoittuu justiinsa siihen aikaan kun siirryin kofeiinittomaan kahviin.

      Poista
  11. Tä oli taas päivän paras! Mitkä kysymykset - ja vielä paremmat vastaukset :D :D :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nämä oli kyllä mahtavat kysymykset, Maijalla on niin hersyvä huumorintaju :D

      Poista
  12. Kiitos parhaasta postauksesta ikinä...mahaläskit saa kyytiä kun naurattaa :-)
    -a

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä ja kiitos kovasti mieleisistä kehuista <3 Täytyykö näihin postauksiin nyt alkaa panostaa yli tunti jos alkaa priimaa tulemaan :D Sain kyllä Maijalta vetoapua niin ei ollut oma suoritus :D

      Poista
  13. Hyvin luovittu kysymysten karikossa! :D
    Itse olin kovin vaikuttunut lehmän monipuolisista sanomisista... ;)

    Ja onnittelut hyvästä painonpudotuksesta! Ehkä pitäisi itsekin kokeilla tuota sinun konstiasi...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaikenlaisia ne ammuu ne lehmät :D Kiitos, kiitos, mulla oli kyllä lähtöpaino niin valtava, että on ollut helppo pudotella :D Työstä se alkaa käymään kun pääsee neuvolapainoon ja alle sadan kilon rajan. Tämä on ollut toimiva konsti kun mistään ei ole täytynyt kokonaan luopua, olen vaan määriä kohtuullistanut ja lisännyt oikeaa ruokaa niin ei vatsa enää vedä neljää pakettia keksejä päivässä.

      Poista
  14. Motoristina tiätty hymyilytti kohta.4..mut sen varmasti jo arvasitkin=D
    Kiitos Kiki - tätä olen jo odotellutkin!
    Pässiäinen ja muna-ale kohta.. vai syötkö edes enään suklaata kun olet niin hoikistunut..?
    Pääsiäisiloja kuitenkin sinne!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Arvasin juu :D Olen vasta toipunut joulun jälkeisestä järkytyksestä kun jätin kauppaan rasiat missä kirkkaana loisti -50 % tarrat ja Prismassa oli loppumetreillä -70 % tarrat niin en tiedä miten pääsiäisen jälkeisestä ajasta selviää :D Täytyy käydä vaan Liiterissä kun siellä harrastellaan kolmeakymmenen prosentin alennusta eikä se saa mun sykettäni niin pahasti pomppimaan :D Täytyy vaan ajatella, että seuraavaksi on vappu ja juhannus eikä niihin liity suklaat :D Kyllä sitä suklaata syön, mutta en enää ruuaksi vaan herkkupalaksi. On iso ero meneekö patukka päivässä vai levy lounaaksi ja toinen päivälliseksi :D

      Oikein oikein hyvää pääsiäistä myös Kotipellolle <3

      Poista
  15. Kiki, ihan korvaton ja hännäkäs pääsiäispupuni - oikein mahtavaa pääsiäistä sulle <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oikein mahtavaa pääsiäistä myös sinulle <3

      Poista
  16. Oi että Kiki ja rynttyliisa kiitos päivän nauruista, nyt ollaan niin mahtavien kysymysten äärellä, voi että. Tämän haasteen varmaan saa ottaa napsaista eteenpäin, kysymykset sytyttivät.

    Mukavaa pääsiäistä. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, ota mukaan vaan, näin mahtavat kysymykset on ansainneet päästä useampaan käsittelyyn :D Odotan jo tohkeissani sun vastauksia. Oikein mukavaa pääsiäistä <3

      Poista
  17. Hihittelee....
    On kyllä hervottoman pahis yläkerran liivihäiskä, jos sua pelkää. Ääntä kyllä lähtee, mutta se kaikki muu...pussata sua pitäs, eikä pelätä.
    Äläkä paskaa jauhavista lehmistä välitä.
    Ja kyllä niin kade olen sun pudottamista kiloista! Vaan oliko ne pakko tänne lähettää?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen joskus vuosia sitten kiljunut sillä kovalla äänelläni ikkunan alla niin, että kaupungin toisella laidallakin kuultiin mitä tulee tapahtumaan kun saan hänet käsiini :D Mulla on pituusetua 30 senttiä ja painoetua varmaan 60 kiloa niin vähemmästäkin pelkää jos toinen lupaa ottaa kalsareiden persauksesta kiinni, ripustaa naulakkoon ja vetää nakkelin solmuun :D Oli muutama valvottu yö takana riehakkaiden kotibileiden jälkeen ja tuli hetki, että muksukin oli valvonut ja sitten suusta lähti ihan kaikki mahdolliset uhkaukset :D

      Kyllä täytyisi yrittää olla välittämättä, mutta sitten kun menee mielipiteet muksun fasebuukkiseinälle niin pääsee Kikizilla irti :D

      Mulla oli niin järjetön lähtöpaino, että helppo sellaisesta massasta on pudottaa :D

      Poista
  18. Ei vitsit, sun postausten kanssa täytyy aina ottaa oikein hyvä asento ja lukita mies+kissa toiseen huoneeseen ettei mikään häiritse lukemista ja hihittelyä. :D Hyvää pääsiäistä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olipas nämä kovasti mieleiset kehut, kiitos <3 Oikein hyvää pääsiäistä myös sinulle :)

      Poista
  19. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  20. Mulle tuli kyl täytenä yllätyksenö siun synnytysmasennus. Mut siitä on selevitty ja asiat on hyvin!
    Onko kahvimukkiin pissitty tuon reissun jäläkkeen? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Marsku! Etkö sää ole lukenut mun profiilia :D Kyllä siitä aina välillä paasaan vaikka se tuntuukin turhalta kun ei siinä suossa tarpova taida paljon nettiä selata, mutta jos yksikin saisi viestin, että minä selvisin ja sinä selviät. Yhtenä päivänä muksu hymyilee, äiti hymyilee, suihkussakin on käyty ja pissalla on käyty pytyllä eikä lattiakaivon päällä eikä mikään muu itketä kuin kaupungilta tullut lasku kodinhoitajista :D Miten mää nyt sain taas tähän pissajutut ängettyä :D Piti käydä lattiakaivon päällä kun pelkäsin, että jos istun pytylle niin en jaksa enää nousta :D

      Poista
    2. Nyt luin ajatuksen kanssa ja niihhä tuolla luki... Huspista! :D
      Ja oha siitä aikkaa jo huurumykke ku rupesin siuta seuraamaan, nii jottain päästä unehtuu. x)

      Poista
    3. Onko sulla kirjotettuna ihan omaa postausta tuosta masennuksesta? :) Mielenkiintoista olisi lukea selviytymistarina!

      Poista
    4. Ei siitä omaa postausta taida olla, mutta arvelin muistojen kukkivan syntymäpäivän aikoihin ja ainakin täällä on vähäsen http://kikishome-kiki.blogspot.fi/2013/01/riemurasia-ja-tavallinen-rasia.html

      Poista
  21. Jokseenkin olen lukenut rivien välistä ja osannut tulkita sen masennus ajatuksen. No myönnän, astun ulos kaapista ja pidän sulle seuraa "masentuneen". Eli kaikki me se joskus läpi käydään. Sää mikään huono äiti ole.
    Tiedä saatko mitään järkee näistä mun kommenteista, mutta taas oli aika mukavia juttuja ja aih.. Miten pahoja kysymyksiä!

    Jos mää laittaisin kaikki mun siniset jutut riviin joista suurin osa on anopin entisiä käytössä olleita niin sä varmaan repisit ne pelihousus lopullisesti!! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saan mää järkeä <3 En mää sitä peittele, mutta sitten kun on pielessä asiat ei siitä jaksa puhua ja sitten kun on taas paremmin sitä ei oikein halua muistella. Olen tuon äitiyden tuumaillut niin, että kun meillä ei lyödä eikä juoda eikä käytetä mitään laittomia mömmöjä ja ollaan "läsnä" muksulle niin sitä on jo hyvin voiton puolella. Kodin ulkopuolella meillä on hyvin sosiaalinen, avoin ja hyväkäytöksinen lapsi niin mitä siitä että se on kotosalla vähän ärhäkkä välillä. Mellä on tärkeää ollut aina, että saa päästellä kaikki tunteet ulos, hyvää tai pahaa :) Päiväkodin ja koulun keskusteluissa on välillä tullut tilanne "Anteeksi, olen V-V:n äiti, että kenestä mahdat puhua?" :D Meillä kun ei näy sitä kohteliasta, ystävällistä ja avuliasta :D

      Ei siitä ole kuin muutamia vuosia kun olisin huokaillut miten paljon ihanaa sinistä. Silloin piti kaikki mahdollinen olla niin tuli ähky :D Hyvä etten spraijannut telkkariakin vaaleansiniseksi :D

      Poista
    2. No juu, paree unohtaa vain masennukset ei niistä ole kiva jutella. Mutta meilläkin kuule täällä tulee välillä sellasta mellakkaa näiden kahden sankarin kanssa joten voin hyvinkin tietää mitä sieläl v-v päästelee tulemaan. Kotona pitääkin ja saakin raivota, koska kamalaa se on jos ne menevät ja raivoavat tuiki tuntemattomille ihmisille kodin ulkopuolella. Meillä on kyllä niin vilkkaat vekarat, että niiden kanssa välillä joutuu selvittelemään opettajankin kanssa juttuja, mutta onneksi on käytössä wilma johon ope laittaa kaikki erityisviestit. Onneksi ei mitään sellaista ole tapahtunut mistä nyt ei selvittäisi eli pojat poikalaumassa villiintyvät ja nämä meidänhän ovat vasta kohta 11 ja kohta 14 joten vielä pitääkin olla sitä junnu tason käytöstä. huh.. Meillä silti on pojat suhteellisen fiksuja ja kohteliaita kodin ulkopuolella, mutta silloin, kun minä olen mukana niin homma menee kyllä ihan pepulleen. Mahtaako johtua sitten siitä, että itsekin olen melko eläväinen tapaus! :O

      Poista
    3. Sulla on vielä hetki hengähdysaikaa ja sitten teillä on kaksi murkkua talossa :D

      Poista
  22. Great post! I wait for my blog dear, follow me and i Follow you back, kisses

    VastaaPoista
  23. Minulla on niin surullinen olo, ettei Kikikään onnistunut saamaan minua nauramaan kuten tavallisesti. Ja olen huono äiti, tunnen olevani, vaikka olenkin ehkä yrittänyt (huomaa ehkä) parhaani. Syyttelen itseäni ja hukun yksinäisyyteen ellei kahta kissaa oteta huomioon:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luin tämän kommentin jo aamulla ja jäin pohtimaan asiaa. Ja mitä tähän vastaisin. En nyt laita sulle mitään hyvää tarkoittavaa latteutta, Voi hyvin - lehdestä opeteltua voimalausetta tai kyllä se siitä tsemppausta. Jos on kovasti syvällä suossa niin sellaiset vaan ärsyttää. Olen äitiydestä sellaista mieltä etteivät kaikki naiset vaan saa kotoaan tarpeeksi eväitä reppuunsa ja niillä mitä sai yrittää sitten pärjätä ja korjata edellisten sukupolvien virheitä. Se riittää kun yrittää, ei sitä muuta voi. Sitten asettaudun täysin oman mukavuusalueeni ulkopuolelle kun olen kovasti arka suorissa ehdotuksissa, mutta jos Tuppukylä ja Villi Länsi on tarpeeksi lähellä Hämeenlinnaa niin otan mielelläni vieraan vastaan :)

      Poista
  24. Minä luin kaksi krt, että minkä antaisit kanavalle nimeksi ja ihmettelin sun vastausta :) Mutta kanalle, siinä olikin järkeä :)

    Tommoset lehmät sais viedä sinne minne tommosen lehmät kuuluu, niih, Sielläpä mölisis.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

      Poista
    2. Oi, siinä olisikin kun saisin antaa kanavalle nimen ja vielä päättää ohjelmat :D

      Poista
  25. Huimia kysymyksiä ja elämänmakuisia vastauksia!
    Lähetän ripauksen mimosan tuoksua täältä Mantelilaaksosta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, googlettelin mimosaa ja jos tuoksu on yhtä hyvä kuin kauneus niin sen täytyy olla huumaava :)

      Poista
  26. Tää nauraa nyt lakkaamatta, ei kykene mihinkään muuhun! Sää Kiki ansaitsisit ihan oman teeveeshown tai ehkä jonkun blogikimaran by Kiki :)

    Ihanaa vappua!

    VastaaPoista
  27. Woori Casino Login - Play on Mobile or Desktop
    The Woori Casino App will be https://tricktactoe.com/ available at Woori Casino on a mobile or desktop https://febcasino.com/review/merit-casino/ basis. To https://octcasino.com/ play on our mobile or desktop, ventureberg.com/ you can also play with septcasino your desktop browser,

    VastaaPoista