keskiviikko 6. maaliskuuta 2013

Normaalin epänormaali postaus




Kerjäsin naamakirjassa ja nyt blogistaaniassa kiertävän haasteen, jossa pääsee muistelemaan itseään toisen valitsemassa iässä. Sain  iän 17 v ja tästä se lähtee:


Kun olin 17v

Asuin:
Torppa oli sisustettu mustalla ja kromilla (Hui.) ja sitä torppaa jakoi kanssani todella kuluttava parisuhde. Mun mutsi käytti siitä parisuhteen toisesta osapuolesta kaikenlaisia rumia ilmaisuja, joita en nyt mainitse tässä. Jos sellaisilla hakusanoilla päädyttäisiin tänne blogiin, niin laittaisin säpin verkkopäiväkirjani oveen. Olin alkanut 16-vuotiaana seurustella reippaasti itseäni vanhemman miehen kanssa. Oma jälkikasvu on nyt 16-vuotias. Jos funteeraan, että V-V toisi nyt näytille tyttöystävän ja esittelisi "Tässä on mun uus typy Pirkko. Pirkko on kahden lapsen äiti ja 31-vuotias." niin mää en voi laittaa sellaisiakaan sanoja tänne, joita mun suusta purkautuisi. Täytyy muistaa pyytää äitimuorilta anteeksi silloista käytöstäni. Nyt niin ymmärrän kaikki mitä siltä mammalta aikoinaan lipsahteli. Vaikka silloinhan olin täynnä pyhää vihaa. En tuomitse isoa ikäeroa, mutta kummankin täytyisi painia samassa sarjassa "aikuinen".

Olin: 
Naiivi; kuvittelin rakastavani toisen ihmisen ehjäksi. Käryävä; Anais Anais oli kylpyveteni. Tantta; lempipukine oli valkoinen pitsikauluksinen kauluspaita, johon liitin helmet kaulalle ja korviin. Uusavuton; köökissä taitojen huippu oli tehdä bearnaiskastiketta 
pussista. Töllöstä mun lemppariohjelma oli Beverly Hills 90210.  

Tärkeintä elämässä oli:
Miellyttää silloista miestäni siinä koskaan onnistumatta.

 Halusin:
Melkeinpä luulen halunneeni sitä mitä parisuhteen toinen osapuoli käski haluta.

Työskentelin:
Olin kuten Antti Tuisku ennen muinoin; Siwan kassatäti. En saanut myydä keppanaa ilman aikuisen läsnäoloa.

Pelkäsin:
Oli kyllä sen verran mustat sukat, housut ja puserot siinä iässä, että epäilenpä eniten pelänneeni, ettei silloinen mies tule kotosalle. Joulupukkia, sudenkorentoja, hammaslääkäriä, ydinsotaa, ahtaita paikkoja, kuittirullan loppumista, pimeää. Montako tähän kehtaa laittaa?


Nyt kun olen 40 v 
En enää kuvittele rakastavani toista persoonaa eheäksi. Nykyinen mieheni ei kyllä ole rikkikään. Kylpemiseen käytän ihan vaan vettä. Päivän asu koostuu pehmeäksi hioutuneista fleecepöksyistä. Helmiä käytän huussissa korutelineessä koristeena. Gourmeetaidot on kehittyneet ja nykyisin osaan tehdä ruskean soossin, jossa väri ei tule Kikkomanista. 90210 on vaihtunut töllöttimessä Beverly Hillsin 
                                                                                        täydellisiin naisiin.

Asun:
Valkoisella krääsällä somistetussa kodissa. Liian kaukana siskoistani, mutta muuten tykkään kovasti. 

 Tärkeintä elämässä on:
Rakastaa ja tulla rakastetuksi.

Työskentelen:
Kotiäiti. Emp. (Elän mieheni palkalla.) 

 Haluan:
Se täyttää yleensä yhden seuraavista kriteereistä; valkoinen, ruosteinen, halpa, makeaa tai puolella hintaa.

Pelkään:
Kun tästä poissuljetaan ne perusjutskat perheestä niin jäljelle jää; 
Sudenkorennot; Suojaan pääni, kyykistyn ja kajautan kovalla ja kantavalla äänellä "S**tana."  Paitsi jos olen kirkon myyjäisissä, siellä sihautan vaan "SSSsssss." Ihmisellä täytettyjä maskotteja. En ole muuten enää vuosiin pelännyt kuittirullan loppumista. Montako tähän kehtaa laittaa? Mää pelkään, että kun se Julkkis-BigBrother tärähtää ruutuun, ettei sieltä ruudusta paljastu Johanna Tukiainen. Niin ja pidättämistä. Mää katselin hetken Poliisit-sarjaa ja tajusin, etten pääsisi mustanmaijan konttiin millään. Ainaniinjärkeväpuoliso lohdutteli, että ne on ne sinivuokot tottuneet nakkaamaan humalaisia kyytiin. Kyllä ne nakkaa mutkin sinne hups ja hei. Tai sitten mun tarttisi mennä sinne konttaamalla. Hei oikeesti, ajatelkaa miten noloa se olisi. Olen jo kuvitellut, miten mää sinne könyisin. Tässä mielikuvassa käy niin, että konstaapeli toteaa parilleen "52-tuumanen laajakuva", kun mää olen siinä auton kynnyksellä peräpeili pystyssä kontillani. Meillä miesväki kilpaa keksii syitä pidätykselle; "Parkkeerasi auton vieden kolmen auton tilan." "Pysäytti liikenteen valoihin keskittyessään karamelleihin.""Ei pystynyt ajamaan vihreiden valojen vaihtuessa, koska nauroi Aamulypsyä." "Ajoi keskustassa
1,5 km tunnissa, koska takana tuleva hilautui puskuriin kiinni ja kuljettaja oli ärsyttävän näköinen."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti